Önerilen Makaleler

31.07.2024
Yeni DACHSER dergisi burada!
Geleceği düşünen bir şirket, her gün karşılaşabileceği olası yeni zorluklar karşısında  çevik ve esnek bir zihniyet benimsemelidir. Bu sayede, şirket çözümsel yaklaşımlara ne kadar uyumlu olduğunu tekrar tekrar kanıtlayabilir. DACHSER'in bunu nasıl başardığını dergimizin son sayısında okuyabilirsiniz.
Oku
22.04.2024
Küresel Grupaj: Birbirine ait olan her şey bir araya geldiğinde

Dünya değişiyor. Bunun bir sonucu olarak, piyasalar da değişiyor. Jeopolitik güç ve menfaatlerdeki değişimler, neredeyse sürekli baskı altında olan tedarik zincirleriyle birleşince yeni konseptlere duyulan ihtiyaç ortaya çıkıyor. Lojistik için bu, küresel uçtan uca taşımaların ve kontrat lojistiği çözümlerinin mümkün olan en iyi şekilde entegre edilmesi anlamına geliyor.

Oku
19.04.2024
Yeni DACHSER dergisi burada!

Hiç kimse geleceği tahmin edemez; ne politikacılar, ne bilim insanları, ne de ekonomistler. Ancak bu durum, mevcut gelişmeleri sınıflandırma, eğilimleri izleme ve yarın için uygun sonuçları çıkarma görevinden vazgeçebileceğimiz anlamına gelmez. Bunun için yakından bakmamız, sorular sormamız ve en önemlisi de dinlememiz gerekiyor. Bu, başta basit bir iş gibi görünebilir, ancak doğru yapılamadığı takdirde günlük iş akışında gerçek bir zorluk olarak karşımıza çıkar.

Oku
09.04.2024
Rotterdam ve Asya arasında yeni LCL hizmetleri

DACHSER'in hava ve deniz taşımacılığı bölümü hizmetlerini önemli ölçüde genişletiyor. Bu kapsamda Rotterdam limanı ile Asya'daki çeşitli limanlar arasında düzenli seferlerle yeni  LCL bağlantıları kuruluyor.

Oku

DACHSER Türkiye

28.02.2024
DACHSER Tunus ve Türkiye'yi doğrudan kendi grupaj ağına bağlıyor

Yılın başında DACHSER, Tunus ve Türkiye'ye yönelik grupaj taşımacılığı, tam kamyon yükü (FTL) ve kamyon yükünden daha az (LTL) için iki geçidi faaliyete geçirdi. Lojistik hizmet sağlayıcısı böylece hizmet portföyünü genişletiyor ve müşterilerine iki ülkeye ve bu ülkelerden daha hızlı ve daha verimli karayolu taşımacılığı sunuyor.

Oku
12.01.2024
Dr.Tobias Burger, DACHSER'de Air & Sea Logistics COO'su oldu
Yılın başından bu yana, Dr. Tobias Burger (46) Air & Sea Logistics'in yeni Operasyon Direktörü (COO) ve lojistik sağlayıcısı DACHSER'in Yönetim Kurulu üyesidir. Eski Air & Sea Logistics Müdür Yardımcısı olan Burger, DACHSER'de 20 yılı aşkın bir kariyerin ardından aktif profesyonel hayattan emekli olan ve son dört yılını hava ve deniz taşımacılığı işine liderlik ederek geçiren Edoardo Podestà'nın (61) yerini aldı.
Oku
20.12.2023
Yeni DACHSER dergisi burada!
Müşterilerimizin yük akışını güvenilir bir şekilde sürdürmek, her zaman yüksek kalite sunmak ve zaman zaman imkansızı mümkün kılmak; DACHSER'in 30.000'den fazla çalışanı olarak her gün bunun için çabalıyor ve işimizi hiçbir şekilde hafife almıyoruz.
Oku
26.10.2023
@ILO nasıl çalışır? Tanımlama, konumlandırma, ölçüm ve görselleştirme

ILO terminalinde yükler, giriş ve çıkışlarının yanı sıra kaldıkları süre boyunca tam otomatik olarak tanımlanır, konumlandırılır, ölçülür ve nakliye yönetim sistemine kaydedilir. Bu, manuel barkod taramasını ve yüklerin ek olarak etiketlenmesini ortadan kaldırır.

Oku
25.10.2023
Yeni DACHSER dergisi burada!

İklim değişikliği günlük yaşamın bir parçası haline geldi. Politikacılar ve kamuoyu, kısa vadede hangi değişikliklerin kaçınılmaz olduğu, uzun vadede nelerin yapılması gerektiği ve özellikle de tüm bunların nasıl yönetileceği konusunda çeşitli tartışmalar yaşamakta ve kimi zaman fikir ayrılığına düşmektedir. DACHSER olarak, iklimi korumak adına elimizden geleni yapma konusunda sorumluluğumuzun farkındayız. Dahası, lojistikte iklim koruma eyleminin ön saflarında yer almak istiyoruz.

Oku
2
24.10.2023
DACHSER ve Fraunhofer IML Digital Twin için Alman Lojistik Ödülü'nü aldı

Alman Lojistik Birliği (BVL) 2023 Alman Lojistik Ödülü'nü DACHSER ve Fraunhofer IML'ye verdi. Jüri, ödülü @ILO (Advanced Indoor Localization and Operations) digital twin projesine layık gördü. DACHSER Enterprise Lab işbirliğiyle geliştirilen ve halihazırda iki şubede pilot uygulaması yapılan bu teknoloji, bir transit terminalindeki tüm paketlerin, varlıkların ve iş akışlarının dijital ikizini otomatik olarak oluşturuyor ve sürekli güncelliyor. Çalışanlar, mobil cihazlarda ve ekranlarda net bir şekilde sunulan tüm bu bilgilere erişebiliyor.

Oku
2
23.10.2023
Gözünüz her şeyin üzerinde olsun

Her geçen gün daha hızlı dönen bir dünyada, öngörülebilirlik ve şeffaflık iş dünyasının temel zorlukları haline geliyor. Müşterileri adına Avrupa çapında çok çeşitli ürün taşıyan lojistik uzmanları için de bu konular dikkat gerektiriyor. DACHSER, gerçek zamanlı taşıma takibini artık grupaj lojistiğinde de uygulamak için Swap-body kasaları ve European Logistics treylerlerini 5G/LPWAN özellikli akıllı takip cihazlarıyla donattı ve bunları akıllı BT sistemlerine bağladı.

Oku
21.07.2023
Yeni DACHSER dergisi burada!

Uzmanlar, dijital bağlantıların 2030 gibi erken bir tarihte 400 trilyon gigabaytlık bir veri hacmine ulaşacağını tahmin ediyor. Bu gerçekleşse de gerçekleşmese de kesin olan bir şey var: Veri toplama & işleme, yaşam ve çalışma şeklimizi giderek daha fazla belirliyor ve elbette değiştiriyor. Ve buna ek olarak: Verileri özellikle lojistik alanında sorumlu bir şekilde kullanmak hayatı kolaylaştırıyor ve birçok fırsatı beraberinde sunuyor. 

Oku
12.07.2023
Geleceği programlamak

Dijitalleşme, şeffaf süreçler, gerçek zamanlı sevkiyat takibi, kısa yanıt süreleri ve ülkeler ve kıtalar arası tedarik zincirlerinin hassas kontrolünü sağlayarak DACHSER'deki lojistik hizmetlerini yeni bir seviyeye taşıyor. Bu DACHSER ağı için ne anlama geliyor? Ve BT müşterilere ne gibi ölçülebilir faydalar sunuyor? Bu soruları DACHSER CEO'su Burkhard Eling ve CDO Stefan Hohm'a yönelttik.

Oku
26.06.2023
DACHSER'in Memmingen'deki yeni yüksek raflı deposunun açılış töreni

Bu son teknoloji ürünü depo tamamen otomatik ve iklim dostu

Oku
Daha fazla göster

DACHSER Corporate

29.10.2024
DACHSER breaks ground for a new logistics facility in Unna

DACHSER is building a new logistics facility in Unna, east of Dortmund. It is investing some EUR 44 million in building a warehouse with space for 22,000 pallets, a transit terminal with 9,400 m2 of floor space, and an office building. The new site in Unna will go into operation in the fourth quarter of 2025 with around 120 employees. In the medium term, 290 people will work there.

 

Oku
2
29.10.2024
Both present and future

Artificial intelligence is already an integral part of many applications. Researchers and developers are now working hard to find better ways of getting more out of foundation models.

Oku
24.10.2024
DACHSER bundles the majority of LCL sea freight shipments from Europe in Rotterdam

With a new Container Freight Station (CFS) in Waddinxveen near Rotterdam, DACHSER has set up a central location for export shipments in the LCL (Less than Container Load) sector.

Oku
22.10.2024
DACHSER implements solution for economical driving

DACHSER is equipping its 200 vehicles in its own fleet in Germany with modern connectivity devices from ZF Friedrichshafen by the end of 2024. They enable drivers to optimize their driving style based on data, i.e. to drive more economically and thus also more environmentally friendly. In addition, DACHSER driver trainers train the company's own drivers and, in the medium term, those of its service partners to drive efficiently.

Oku
GİT

En çok okunanlar

04.06.2019
Yeni DACHSER dergisi burada!

İnsan kaynağı olmadan lojistik sektöründe ofiste, kamyonda, transit terminalde ve depo alanlarında çalışılması mümkün değildir.

Oku
21.07.2021
Yeni DACHSER dergisi burada!

DACHSER' de son birkaç ayın kilit ifadelerinden biri "İyiyi korumak ve çevikliği şekillendirmek" idi. Bu cümle DACHSER'in yeni CEO'su Burkhard Eling ile yapılan röportajın başlığı olup kendisi için ne anlama geldiğini açıkladığı sözlerini en son DACHSER dergisinde bulabilirsiniz.

Oku
16.10.2019
Incoterms 2020

Bir dizi değişiklikleri de beraberinde getiren Incoterms’ ün yeni sürümü, 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe girecektir. Uluslararası Ticaret Odası tarafından yayınlanan teslim şartları; malların alıcıya devredilmesi, nakliye masrafları, mal kaybı veya zararı ve sigorta masrafları gibi uluslararası ticarette önemli alıcı ve satıcı yükümlülüklerini düzenlemektedir.

Incoterms 2020'nin mevcut küresel ticaret uygulamalarına uyarlanmasıyla birlikte, yeni sürüm oldukça güncel ve pratikte uygulamaya yöneliktir. Bu revizyonun amacı Incoterms maddelerini daha da kullanıcı dostu hale getirmektir. Örneğin, kullanıcıların uygun maddeyi seçmelerini kolaylaştırmak için sunumlar revize edilmiştir. Ayrıca, cümle sıralamaları değiştirilip her madde revize edilerek kullanıcı talimatları eklenmiştir.

Intercoms 2010'da içerik açısından, özellikle aşağıdaki maddelerde önemli değişiklikler yapılmıştır:

  • CIF ve CIP’de farklı kapsam seviyeleri
  • Geçmişte olduğu gibi, CIF (Cost Insurance Freight) ve CIP (Carriage Insurance Paid) maddelerinde satıcı hala Incoterms 2020'de nakliye sigortasının masrafını kendisi karşılamakla yükümlüdür.
  • Bununla birlikte, Incoterms 2010'un aksine bu iki maddenin kapsamları, yeni düzenleme ile daha daralmıştır.
  • CIF maddesine karar verildiğinde gözlemlenecek asgari kapsam değişmeden kalır. Satıcı tarafından sağlanacak nakliye sigortası, en azından Enstitü Yük Cetvellerinin (C) maddelerine veya benzeri maddelere (belirtilen risklerin sigortası) uygun olarak ilgili teminatlara karşılık gelmeye devam etmelidir.
  • CIP maddesine karar verilirse, yeni düzenlemeye göre, satıcı Enstitü Kargo Cetvellerinin (A) fıkralarına (tüm risk kapsamı) göre sigorta kapsamı sağlamalıdır.
  • Hem CIF maddesi hem de CIP maddesi, tarafların sözleşmeden farklı olarak sigorta kapsamı konusunda anlaşmaya varmalarını sağlar.
  • Güvenlikle ilgili gereksinimlerin dahil edilmesi
  • Malların nakliyesi için güvenlikle ilgili şartlar, yeni düzenleme ile her Incoterms 2020 teslim şeklinin A 4 ve A 7 maddelerinde yer almaktadır. Diğer Incoterms maddelerinde olduğu gibi, Incoterms maddelerinin sadece satış sözleşmesine taraflara doğrudan uygulandığına ve taşıma sözleşmesinin konusu olmadığına dikkat edilmelidir.
  • Incoterms 2020, FCA (Free Carrier), DAP (Delivery at Place), DPU(Delivery at Place Unloaded ) ve DDP( Delivered Duty Paid) teslim şekillerinde taşıma için düzenlemeler içerir.
  • FCA (Free Carrier) maddesi altında satılan ve deniz taşımacılığına yönelik mallar için FCA gelecekte yeni bir seçenek öngörmektedir. Alıcı ve satıcı, mallar yükledikten sonra alıcının  taşıyıcı firmaya on-board konşimento hazırlaması konusunda talimat vermesini kabul edebilir. Aynı zamanda, satıcı bu yükleme için düzenlenen konşimentoyu alıcıya teslim etmekle yükümlüdür. Bu genellikle katılımcı bankalar aracılığıyla yapılır.
  • DAT'ın DPU olarak yeniden adlandırılması (Delivery at Place Unloaded). Incoterms 2010 DAT maddesine göre, satıcı bir “terminalde” malları araçtan indirdiği anda teslimatı tamamlamış kabul edilir. Ancak, Incoterms 2010 uygulama notlarına göre, “terminal” terimin karşılığı sadece teknik açıdan terminal değil, boşaltma yeri anlamına da gelmektedir. Bu nedenle, Incoterms 2020'de, önceki DAT maddesini, konuya netlik kazandırmak amacıyla DPU (Boşaltılan Yerde Teslim Edildi – Delivery at Place Unloaded) olarak yeniden adlandırmıştır. Bu, gelecekte herhangi bir teslim yerinin (kabul edilmiş), varış yeri olabileceği anlamına gelmektedir.

Incoterms, satış sözleşmesinin (Ulusal veya uluslararası) tarafları ve adresleri arasında geçerlidir -ancak bunula sınırlı değildir-  ve bu sözleşme ilişkisindeki özel hak ve yükümlülükleri de kapsar. 

Bu şekilde garanti edilen tek tip bir tanım temelinde, müteakip yorum veya satış sözleşmesinde taraflar arasındaki tutarsızlık problemlerinden kaçınılmalıdır. Incoterms’ ün, GT & C benzeri hükümler niteliği nedeniyle, yasal hükümler oluşturmadığı ve bu nedenle, yalnızca taraflar arasında satış sözleşmesine karşılık gelen bir referansla etkili bir şekilde kararlaştırıldıysa, yasal olarak bağlayıcı niteliği olacağı belirtilmelidir. (Incoterms 2020, bu 1/1/2020 tarihinden önce de geçerlidir). Buna bakılmaksızın, bireysel davalarda çelişkili yasal hükümler hala Incoterm maddelerine göre önceliklidir.

Incoterms, 40'tan fazla ülkeden 500 uzman tarafından revize edilmiştir.

Maddeler dünya çapında tanınmakta ve 30'dan fazla dilde kullanılmaktadır.

Oku
17.04.2019
Dachser büyüme rüzgarını yakaladı

Avrupa ihracat sahasında ve canlanan küresel ticarette büyümeden güç alan lojistik hizmet sağlayıcısı ilk defa 6 milyar Euro gelire ulaştı.

Oku
18.10.2019
Dachser 2019 IMD Küresel Aile Şirketi Ödülünü kazandı

IMD, Dachser'i operasyonel mükemmellik ve kaliteye odaklı güçlü kurumsal ve aile yönetim yapıları için onayladı.

Udaipur / Lozan / Kempten, 18 Ekim 2019 - İsviçre’nin en üst sıralarında yer alan global iş okulu, IMD Business School, Lozan - Dachser'i ünlü IMD Küresel Aile İşletmeleri Ödülü ile onurlandırdı. Kurucu aile üyelerinden Bernhard Simon, DACHSER CEO'su ve Birgit Kastner-Simon,  Kurumsal Pazarlama Direktörü, Udaipur, Hindistan Family Business Network International (FBN-I) 30 Zirvesi' nde ödülü aile adına kabul ettiler.

Oku
14.01.2021
Çin Yeni Yılı: Lojistik üzerine etkileri

2021’de Çin Yeni Yılı, 12 Şubat tarihine denk geliyor, bu festival yeni yılın başlangıcını aileleriyle birlikte kutlayan Çin'in en büyük festivalidir. Hafta boyu süren resmi tatilin küresel tedarik zincirleri üzerinde bazı etkileri vardır.

Aşağıdaki bilgiler, festivale ait önemli veriler ve lojistik üzerindeki olası etkilerine genel bir bakış sağlamaktadır.

Tarihler ve önemli veriler

  • 12 Şubat 2021, Çin Yeni Yılı'nın (Öküz yılı) başlangıcıdır.
  • Çin ulusal tatili 11 Şubat'ta başlayacak ve 17 Şubat'ta sona erecektir, yani Çin'deki DACHSER şubeleri de dahil olmak üzere işletmelerin çoğu kapanacak ve 18 Şubat'ta yeniden iş başı yapacaktır.
  • Eskiden fabrikalar ve üretim sahaları daha uzun süre kapalıydı. Bu yıl yine yeni yıl tatilinden  bir hafta önce üretim durabilir ve bazı fabrikalar ancak bir ay sonra yeniden iş başı yapabilir.
  • Bu uzun tatil, şehirdeki işçilerin aileleriyle bir araya gelmeleri için memleketlerine gitmelerine olanak tanısa da bu yıl pandemi sebebiyle durum bu şekilde gerçekleşmeyebilir.

Tedarik zinciri üzerindeki etkisi

  • Çin'de gerçekleşen uzun süreli tatiller, gönderilerinizin bir aya kadar gecikmesine neden olabilir.
  • İmalat sanayilerinin yukarıda belirtilen tatil nedeniyle kapalı olması en az bir hafta Çin'den üretim yapılamayacağını göstermektedir. Fabrikalar kademeli olarak yeniden iş başı yapacak olsa da, operasyonlar hemen tüm hızıyla devam etmeyecektir.
  • Bazı ürünler Çin'den gelebileceğinden veya montaj işlemleri orada yapıldığından, Asya'daki diğer ülkelerden yapılan üretimler de etkilenecektir.
  • Göndericilerin çoğu, Çin Yeni Yılı dönemini karşılamaya yetecek envanterleri stoklayacaktır, bu da tatil öncesi kargolarda sıkışık bir döneme yol açmaktadır; Festivalden sonra piyasa koşullarının yeniden normale dönmesi de biraz zaman alacaktır.

Şimdiden hazırlanın

Öngöremediğimiz fiyat artışlarından ve gecikmelerden kaçınmak için, rezervasyonların çok önceden yapılması önemle tavsiye edilir. DACHSER' deki lojistik uzmanlarımız planlamalarınızda size destek verebilir. Çin Yeni Yılı boyunca tedarik zincirinizi kesintisiz sürdürmek için en iyisini birlikte yapabiliriz. Bu nedenle ihtiyaçlarınız hakkında bizimle görüşmekten çekinmeyiniz.
 

Oku
22.08.2019
Bağlantı - Gelecekteki teknolojilere bakış açımız

LPWAN, NB-IoT ve LTE-M teknolojileri gerçekte bize ne anlatıyor? Peki bu gelecekteki teknolojilerin özellikle lojistik alanında bizlere ne gibi faydaları olacak?

Oku
10.12.2019
1 Ocak 2020'den itibaren geçerli olacak lityum piller ve hücreler için yeni yasal düzenleme gereklilikleri

Lityum piller ve hücrelerin taşınmadan önce, belirli testlerden geçmeleri gerekmektedir. Bu testler, basınç, sıcaklık, ezilme ve nakliye sırasında ortaya çıkabilecek etki ile ilgili çeşitli koşulları simüle eder.

1 Ocak 2020 itibariyle, dünyadaki tüm taşıma alanlarında lityum piller ve hücrelerle ilgili daha katı zorunluluklar yürürlüğe girecektir. Gelecekte, 30 Haziran 2003 tarihinden sonra üretilen tüm lityum piller ve hücreler (yani, UN3480, UN3481, UN3091, UN3090) ve ayrıca Haziran ayından sonra üretilen tüm pille çalışan araçlar için UN 38.3.5 ile uyumlu bir test özeti sunulmalıdır. 30, 2003 (yani, UN 3171). Bunu yapmak, üreticilerin ve bu malların distribütörlerinin ortak sorumluluğundadır.

Havayollarına ve nakliye şirketlerine göre, bu belgeler DACHSER' den de talep edilebilir. Bu nedenle, siz müşterilerimizden bu belgeleri belirtilen tüm lityum piller ve hücreler için bize ulaştırmanızı rica ederiz. Böylece tüm tedarik zinciri boyunca kesintisiz bir süreçle işlemlerinizi sürdürebiliriz.

Müşterilerimize, 1 Ocak 2020 itibariyle bu malları ihtiva eden yükleri için istenen belgeler olmadan yüklenmesinin mümkün olmayacağını bildiririz.Daha fazla bilgi için, lütfen aşağıdaki linki tıklayınız.

http://www.unece.org/trans/areas-of-work/dangerous-goods/legal-instruments-and-recommendations/un-manual-of-tests-and-criteria/amend-to-rev6.html

Herhangi bir sorunuz olursa lütfen yerel DACHSER temsilcinizle iletişime geçiniz.

Oku
2
27.03.2020
Dachser gelecekteki Yönetim Kurulunu ilan etti

Kempten, 27 Mart 2020 – Dachser çatısı altında operasyonel yönetim konumlarında 31 yıllık  çalışma hayatından sonra CEO Bernhard Simon ile vekili COO Road Logistics Michael Schilling, 2021 yılında lojistik hizmet sağlayıcı şirketin Denetim Heyetine katılacak olup, Bernhard Simon bu Heyetin başkanlık koltuğuna oturacak. Dachser bünyesine 2013 yılında CFO olarak katılan Burkhard Eling ise 01 Ocak 2021 tarihinden itibaren bu aile şirketinin yeni CEO'su olacak.

Oku
20.09.2021
Çin Golden Week tatili 2021: Lojistik Üzerindeki Etkisi

Çin'de Ekim ayı Golden Week tatili yaklaşıyor. Bu güncellemede tüm bilgileri ve bazı piyasa tahminlerini bulacaksınız.

Oku