Brexit zorlukları - Önlemler
AB ile İngiltere arasındaki müzakerelerde bazı gelişmeler olmasına rağmen, 31 Ekim 2019'daki Brexit için hala “Anlaşma Yok” ibaresi göz ardı edilemez.
31 Ekim’de, özellikle malların İngiltere’ye ve İngiltere’den taşınmasıyla ilgili olarak, bir anlaşma yapmadan bu işlemleri devam ettirmenin sonuçları iyi bilinmektedir. Öncelikle ve en önemlisi, sınır kontrolleri ve tüm malların DTÖ kurallarına uygun olarak gümrüklenmesi nedeniyle daha uzun bekleme süreleri muhtemeldir.
DACHSER, 31 Ekim'de saat 23.00 GMT'den (00.00 CET) sonra İngiltere'ye giren / çıkan tüm malların uygun şekilde işleme alınması ve vergilendirilmesini sağlamak için gerekli önlemleri alacaktır.
Bu yazı ile müşterilerimiz için teslimatta oluşabilecek olumsuz etkileri ve gecikmeleri mümkün olduğunca düşük tutabilmek adına en önemli noktaları ve önlemleri tekrar özetlemek istiyoruz.
Brexit zorlukları karşısında, mallar toplanmadan önce gümrük işlemleri için aşağıdaki bilgi ve belgeler bulunmalıdır:
- İrsaliye
- Ticari fatura / proforma fatura
- Ambalaj listesi / teslimat notu
- İhracatla birlikte gelen tüm belgeler (gerekirse bize gönderilebilir)
- Tercih belgeleri ve diğer ürüne özgü belgeler, yalnızca mümkün ve gerekliyse
Lütfen bu belgelerin aşağıdaki bilgileri içerdiğinden emin olun:
EORI numarasına sahip gönderen, iletişim bilgileri alan alıcı, iletişim bilgileri alan alıcıdan farklıysa ithalatçı, ardışık fatura numarası, Incoterms, paketlerin sayısı ve türü, malların tanımı, menşe ülkesi, tarife kodu, malların değeri, para birimi, brüt / net ağırlık.
Lütfen bilgilerin yüksek veri kalitesine dikkat edin - belgeler kesinlikle ilgili fiziksel iletime uygun olmalıdır.
Belgeler bize elektronik ortamda sunulursa, mümkünse 300 dpi çözünürlüğe karşılık gelmelidir.
Gümrük vekaletini alabilmek için ilgili kişilerle iletişim kurabilmemiz gerekir. Bu nedenle ek olarak, alıcının / ithalatçınızın iletişim bilgilerini içeren e-posta adresiyle (e-posta adresi) gerekmektedir. Vekaletname olmadan gümrük işlemleri yapılamayacağından bu bilgilere ihtiyaç duymaktayız.
Ayrıca, İngiltere üzerinden transit bir işlem yapmamız gerektiğinde, paketlerin sayısı ve türü, malların tanımı, malların değeri gibi daha ayrıntılı gönderi bilgilerine de ihtiyacımız olacağını lütfen unutmayın. Başlangıçta, İrlanda gümrüklerinin İngiltere’den geçtikten sonra AB’nin serbest dolaşımına giren mallar için T2’yi bir kanıt olarak kabul edip edemeyeceğinden henüz emin olmadığımızdan bu gönderiler için de T2L eklemenizi öneririz.
ELogistics uygulamamız içerisinde, olası kodlamalar gümrükten dolayı değiştirilecektir. Başlangıçta eLogisitcs' te işlemi sağlamak için sadece FCA / EXW veya DAP mümkündür. Ayrıca incotermlerle ilgili EDI bilgilerinin uyarlanması gerekmektedir, şubenizdeki sorumlu kişi gerekli değişiklikleri düzenlemek için sizinle irtibata geçecektir.
Sizlerden anlayış ve işbirliğinizi bekliyoruz, böylece DACHSER bu istisnai Brexit zorlukları karşısında mal akışınızı mümkün olduğunca verimli ve sorunsuz hale getirebilir.
Hazırlık için en önemli tedbirleri Brexit kontrol listemizde ayrıca belirtmiştik (lütfen detaylar için inceleyiniz).
Başka sorularınız varsa, DACHSER şubenizle irtibata geçmekten