DACHSER satın alımları aracılığıyla büyüyor
2024 yılında grup geliri yüzde 13 arttı. Toplam yatırım tutarı yaklaşık 490 milyon Euro'ya ulaştı. 2025 yılı için planlanan ek yatırımlar yaklaşık 400 milyon Euro. Kontrat lojistiği kapasitesi yaklaşık 720.000 ilave palet alanı ile büyüdü.
Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, 2024 yılında önemli ölçüde büyüyerek satışlarını yüzde 13 artırdı ve gelirini 8 milyarın üzerine çıkararak 8,027 milyar Euro'ya ulaştı. Aynı zamanda bir aile şirketi olan DACHSER, bir önceki yıla göre (+3.300) çalışan sayısı, (+56) lokasyon sayısı ve (+720.000) depo palet alanı gibi diğer önemli rakamlarda da kayda değer artışlar kaydetti.

Bu büyüme büyük ölçüde DACHSER & FERCAM Italia, Frigoscandia ve 2024 yılında ilk kez bilançoda yer alacak olan Brummer'in satın alınmasından kaynaklanmaktadır. Tamamen organik olarak, yani satın almalar hariç tutulduğunda, DACHSER bir önceki yıla kıyasla yüzde 4,7 oranında büyümüştür. Bu büyüme, Avrupa'daki grupaj ağındaki esneklik ile hava ve deniz taşımacılığındaki oran artışlarından sağlanmıştır. Taşınan hacim yüzde 7,6 artışla yaklaşık 83,2 milyon sevkiyata, tonaj ise yüzde 10,2 artışla yaklaşık 44,1 milyona yükselmiştir.
İş gelişimi daha dinamik olabilirdi, ancak Almanya ve Avrupa'dan büyüme ivmesi gelmedi: "Yüksek maliyetler, zayıf sanayi üretimi ve kişisel tüketimdeki düşüş işlerimizi olumsuz etkiledi. Ayrıca, bugün dünya çapında karşılaştığımız birçok kriz, müşterilerimiz ve dolayısıyla bizim için de sürekli bir stres testi oldu" diyor DACHSER CEO'su Burkhard Eling.

Geçmişte bu konjonktür karşıtı iş politikasını izleyerek krizlerden daha güçlü ve daha rekabetçi bir şekilde çıktık. Bu sefer de aynı şey olacak.
Burkhard Eling, DACHSER CEODACHSER finansal istikrarını ve gücünü önemli yatırımlar yapmak için kullandı. Lojistik sağlayıcı, 2024 yılında şirket satın almaları, hizmet ağı lokasyonları, işgücü, dijital inovasyon ve e-mobilitenin yaygınlaştırılması gibi iklim eylemlerine yönelik harcamalarını bir önceki yıla göre iki katına çıkararak 490 milyon Euro'ya yükseltti. DACHSER'in hizmet ağına 2025 yılı için yaklaşık 400 milyon Euro tutarında ek yatırım yapılması planlanıyor. Eling, “Kriz döneminde akıllıca ve tutarlı bir şekilde yatırım yapmak üzere harekete geçenler, bir sonraki yükselişe yelkenlerindeki rüzgârla gireceklerdir” diyor. "Geçmişte, bu konjonktür karşıtı iş politikasını izleyerek krizlerden daha güçlü ve daha rekabetçi bir şekilde çıktık. Bu sefer de aynı şey olacak."
2024'te DACHSER'in işgücü 3.300 kişi artarak toplamda yaklaşık 37.300'e ulaşmıştır. Dünya genelindeki lokasyon sayısı ise 56 artarak 433'e yükselmiştir. Bu artış, bir önceki yıl İtalya, Kuzey Avrupa, Almanya ve Avusturya'da yapılan satın almaları da yansıtmaktadır. Japonya'da 2024 yılında faaliyete geçen ortak girişim de ilk kez dahil edilmiştir.
İş Geliştirme Ayrıntıları
DACHSER'in endüstriyel ve tüketim ürünlerinin ( European Logistics) ve gıdaların (Food Logistics) taşınması ve depolanmasını kapsayan Road Logistics iş alanı, 2024 yılında gelirini yüzde 10,9 artırarak 6,4 milyar Euro'ya yükseltti.
European Logistics iş kolu gelirini yüzde 8,1 artırarak yaklaşık 4,8 milyar Euro'ya çıkardı. Elleçlenen sevkiyat sayısı yüzde 6,5 tonaj ise yüzde 2,8 oranında artmıştır. DACHSER'in bağlı olduğu Avrupa iş birimlerindeki koşullar, kilit sektörlerdeki yüksek maliyet baskısı, müşteriler arasında artan fiyat hassasiyeti ve taşımacılık ve depolamaya yönelik zayıf talep nedeniyle yoğunlaşan rekabetten kaynaklandı. Eling, “Sadece satın almalar yoluyla değil, aynı zamanda durgun bir pazarda organik olarak da büyüyebilmemiz, müşterilerimizin hizmet ağımızın yüksek güvenilirliğine ve kalitesine duyduğu güveni göstermektedir” dedi.
Food Logistics iş kolu, 2023 yılında Müller'in ve 2024 yılında Frigoscandia ve Brummer'in entegrasyonu sayesinde yeni bir Avrupa boyutu kazanmıştır. Gelir tam yüzde 20 artışla yaklaşık 1,7 milyar Euro'ya, sevkiyatlar yüzde 14,3 artışla yaklaşık 12,4 milyona ve tonaj yüzde 31,5 artışla yaklaşık 13,9 milyon metrik tona yükseldi. Eling şunları söyledi: "Taze gıda lojistiğinin ötesinde başarılı bir şekilde iş alanları açan, Avrupa'da ek müşteri segmentlerine ve pazarlara hitap eden ve en önemlisi kendilerine ait önemli araç filoları olan şirketleri satın aldık. Tüm bunlar DACHSER Food Logistics için yeni stratejik pazar konumlandırmamızın bir parçasıdır."
Air & Sea Logistics iş alanındaki gelir 2024 yılında tam yüzde 22 artışla yaklaşık 1,6 milyar Euro'ya yükseldi. DACHSER burada esas olarak hava ve deniz taşımacılığında navlun oranlarının yükselmesine neden olan kısa vadeli özel gelişmelerden yararlandı. Bunlar arasında Kızıldeniz'de yaşanan kapasite darboğazı krizi ve Çin ile Avrupa arasındaki e-ticaret işi de yer almaktadır.
Contract logistics, yani taşıma, depolama ve müşteriye özel katma değerli hizmetlerin birleşimi de DACHSER'in 2024 büyüme stratejisinde önemli bir rol oynamıştır. Genişleme yatırımları, satın alınan şirketlerin kapasitesiyle birlikte palet alanlarının sayısını yaklaşık 720.000 artırarak toplam 3,8 milyona çıkardı. DACHSER müşterileri artık dünya çapında 190 noktada depo hizmetlerinden yararlanabiliyor.Sadece satın almalar yoluyla değil, durgun bir pazarda organik olarak da büyüyebilmemiz, müşterilerimizin hizmet ağımızın yüksek güvenilirliğine ve kalitesine duyduğu güveni göstermektedir.
Burkhard ElingEling, 2025 yılının da lojistik için oldukça zorlu bir yıl olmasını ve Avrupa'dan sadece sınırlı bir büyüme teşviki gelmesini bekliyor. "Avrupa'daki ekonomik performansın büyük ölçüde durgunlaştığını ve buna kimi zaman sancılı olan kapasite uyarlamalarının eşlik ettiğini görebiliyoruz. Bu aynı zamanda otomotiv endüstrisi gibi kilit sektörlerde ve kimya endüstrisi gibi enerji yoğun sektörlerde dönüşüm süreçleriyle uğraşmak zorunda olduğumuz anlamına geliyor." Ayrıca, küresel belirsizlikler artmakta ve jeopolitik çatışmaların yanı sıra gümrük tarifeleri ile karşı vergiler tehdidi ve korumacılık nedeniyle ekonomik çöküş tehlikesi bulunmaktadır.
Bu çerçevede, DACHSER için Avrupa dışında büyüme sağlamak önemlidir. "Dikkatimizi giderek daha fazla Amerika ve Asya'daki varlığımızı güçlendirmeye ve bu pazarları benzersiz rekabet avantajımız olan Avrupa grupaj ağımızla birleştirmeye odaklayacağız. Çünkü küresel ayak izimiz ne kadar geniş olursa, esnekliğimiz de o kadar artacaktır," diyor Eling.