Elektromobiliteyi geliştirmek için birlikte çalışıyoruz

Dachser 15 yıldır ABB'nin ürünlerini Avrupa'daki pazarlara ulaştırıyor, ancak enerji ve otomasyon grubuyla olan iş birliği ürün taşımacılığının çok ötesine geçiyor. Her iki şirkette elektromobiliteyi teşvik ediyor ve artık Dachser’de e-kamyonlarını yolda tutmak için ABB'nin son teknoloji şarj altyapısını kullanıyor.

Elektrikli mobiliteyi birlikte ileriye taşıyoruz
Elektrikli mobiliteyi birlikte ileriye taşıyoruz

Harun Özdemir işini bitirdi; bugün için turları sona erdi. Eve gitmeden önce aracına “yakıt dolduruyor”. Ancak burası sıradan bir dizel dolum istasyonu değil: yakıt hortumu yerine, büyük bir fişi olan bir kablo var. Fiş elektrikli araçtaki şarj soketine bağlanır bağlanmaz yeşil bir sinyal yanıyor. Özdemir'in tamamen elektrikli Volvo kamyonu, Dachser'in Karlsruhe, Almanya dışındaki Malsch şubesinde bulunuyor ve yakındaki Sasbach'a giden servis güzergahını kullanıyor. E-kamyonunun büyük akülerini, 2024 sonunda Malsch'taki Dachser'de faaliyete geçen yeni bir şarj seçeneği olan ABB E-mobility A400 400 kW DC ultra hızlı şarj cihazını kullanarak şarj etmek bir saatten biraz daha uzun sürüyor.

Geniş bir elektrik mühendisliği yelpazesi

Dachser'in bu tedarikçiden yüksek teknolojili ekipman seçmesi tesadüf değil; lojistik sağlayıcı ve ABB 15 yılı aşkın bir süredir karşılıklı güvene dayalı bir ortaklığa sahip. Dachser Europe Logistics Key Account Manager Caroline Schäfer, “Salt bir nakliye hizmeti olarak başlayan bu süreç, giderek ABB'nin çeşitli iş birimleriyle geniş kapsamlı bir iş birliğine dönüştü,” diye açıklıyor. "Esas olarak ABB'nin Avrupa çapındaki grupaj lojistiği ve tam kamyon yükleriyle ilgileniyoruz. Bu sevkiyatlar Malsch ve diğer iki Alman lokasyonundan yola çıkıyor. Ayrıca Belçika, Macaristan ve Fransa'dan ABB sevkiyatlarını diğer Avrupa ülkelerine taşıyoruz."

ABB Electrifications, İsveç-İsviçre elektrik mühendisliği şirketinin en büyük iş koludur. Bu iş kolu, merkezi Malsch'a 50 kilometre mesafedeki Sasbach'ta bulunan ABB Striebel & John'u da kapsamaktadır. Bu birim burada çeşitli elektronik ekipmanlar üretmektedir ve günlük yeni ürün üretimi çok yüksektir. Ürün yelpazesi, ticari ve endüstriyel uygulamalar için duvara monte ve yerde duran dolaplar, yangından korunma muhafazaları ve modüler şalt dolaplarından dağıtım panolarına, küçük dağıtıcılara ve konutlar için sayaç dolaplarına kadar her şeyi kapsamaktadır. Buna ABB E-mobility'nin elektromobilite için DC şarj cihazlarını da ekleyin.

Artan talep karşısında zaman baskısı her zaman yüksektir. Ancak ABB'nin tesis içi deposundaki kısıtlı rampa alanı göz önüne alındığında, Sasbach ile Malsch'taki Dachser şubesi arasındaki servis hizmetlerinin zamanlaması çok önemlidir. Bu nedenle e-kamyon, yüklerin Dachser'in sıkı sıkıya bağlı lojistik ağına hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamak için her gün bu yolculuğu yapıyor.

ABB Ulaştırma ve Ticaret Lideri Christopher Steffens, “Dachser'in kalite ve müşteri memnuniyetine güçlü bir şekilde odaklanması gerçekten öne çıkıyor ve şirketin güvenilirliğine değer veriyoruz” diyor. “Sürdürülebilirlik de bizim için önemli, bu nedenle Sasbach'ta ortak bir pilot çalışma başlattık ve birlikte yeni projelerin üstesinden gelmeyi dört gözle bekliyoruz.” diye ekliyor.

İklim değişikliği ve elektromobiliteye odaklanıyoruz:

Başka bir deyişle, Dachser ve ABB'yi birbirine bağlayan köklü lojistik süreçlerinden daha fazlası var. ABB'nin elektroteknik bileşenler ve enerji dağıtım sistemlerinden oluşan geniş ürün ve çözüm portföyü, her iki şirketin iklim koruma stratejileri için de mükemmel bir uyum sağlıyor. Dachser, 2018 yılında DACHSER Emisyonsuz Teslimat konseptini elektrikli araçlar ve kargo bisikletleri ile 25 büyük Avrupa şehrinde uygulamaya başladı. Şirket ayrıca Ocak 2023'ten bu yana Freiburg, Hamburg ve Malsch'ta üç e-mobilite lokasyonu açtı. Bu lokasyonlar elektromobilitenin çeşitli yönlerini test etmeye ve araştırmaya odaklanmaktadır: sıfır emisyon teknolojilerinin yanı sıra akülü elektrikli servisler için akıllı güç ve yük yönetimi, yarı çekici kamyonlar ve swap-body ile düzenli tarifeli hizmetler. Ayrıca, buna uygun verimli bir şarj altyapısının kurulmasında da yer almaktadırlar.

Son yıllarda, bazıları premium segmentte olmak üzere düzenli olarak piyasaya sürülen yeni bataryalı-elektrikli model serileriyle birlikte, otomobillerde de elektromobilite giderek yaygınlaşıyor. Ancak ağır hizmet taşımacılığında henüz emekleme aşamasında. “Elektrikli kamyonlar piyasaya henüz yavaş yavaş çıkıyor. Bu yeni araçları ve uygulamaları pratikte test etmekten mutluluk duyuyoruz, çünkü bu bizim için emisyonsuz taşımacılığın geliştirilmesinde önemli bir rol oynamanın bir yolu” diyor Dachser'in Karlsruhe lojistik merkezinin Genel Müdürü Bernd Grossmann. “Bu deneyimi müşterilerimizle birlikte inşa etmek, tüm taraflar için karşılıklı kazanç sağlıyor.”

DACHSER, elektrikli kamyonlarını yola çıkarmak için ABB'nin son teknoloji şarj altyapısını kullanıyor.
DACHSER, elektrikli kamyonlarını yola çıkarmak için ABB'nin son teknoloji şarj altyapısını kullanıyor.

E-kamyonlar için daha fazla güç

Dortmund ve Nürnberg'de başarılı bir şekilde piyasaya sürüldükten sonra Dachser şimdi ondan fazla ABB E-mobilite yüksek performanslı şarj cihazını birçok şubesinde faaliyete geçirdi. Malsch'taki kamyonlar için A400 ultra hızlı şarj cihazı da bunlar arasında yer alıyor. Tek bir araca 400 kW'a kadar güç sağlayabiliyor; iki elektrikli araç CCS cihazından aynı anda güç çekerse, dinamik yük dağılımı kullanarak araçların farklı şarj modellerine uygun olarak çıkışını 50 kW'lık artışlarla bölüyor.

ABB E-mobilite Kilit Müşteri Yöneticisi Thomas Hering, “Dachser'in A400 şarj cihazı gibi yeni teknolojileri test etme konusundaki istekliliği, sürdürülebilir inovasyona olan bağlılığının altını çiziyor” diyor. “Ortaklığımız güven ve samimiyete dayanıyor. Dachser ekibinden aldığımız yapıcı geri bildirimler, teknolojimizi lojistik sektörünün ihtiyaçlarına göre uyarlamamıza yardımcı oluyor ve böylece sürdürülebilir taşımacılık çözümlerini daha da geliştirebiliyoruz.”

Dachser'in Karlsruhe lojistik merkezinin Satış Müdürü Steven Croissant için bir şey çok açık: “Malsch'taki yeni ultra hızlı şarj cihazı, tedarik zincirlerinin elektrifikasyonu ve karbonsuzlaştırılmasına yönelik bir başka önemli adım.”

Elektromobilite için araç seti:

Lojistikte önemli olan günün 24 saati hareket halinde olmaktır, bu nedenle şarj döngülerini mümkün olduğunca verimli ve ekonomik bir şekilde entegre etmek önemlidir. Grossmann, “Belirli özel rotalara odaklanarak, ABB şarj cihazlarımızı ağır hizmet tipi e-kamyonlarla günlük lojistikte neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair gerçekten kapsamlı pratik testler yapmak için kullanabiliriz” diye ekliyor. Dachser'in amacı, bu saha denemelerinden elde edilen bulguları kullanarak şubelerde e-altyapı kurulumu için müşteri gereksinimlerine, teknolojik olanaklara ve iş verimliliğine uygun bir araç seti geliştirmek.

Croissant'a göre bu, Dachser sürücülerinin de takdir ettiği bir şey. “Bir e-kamyonu ilk kez yola çıkarmak, özellikle sürüş konforu ve iş yükü açısından sürücüler için çok olumlu bir deneyim. Bir kez elektriğe geçtiğinizde, geriye dönüp bakmak yok.” Son olarak, bu araçlar sürücülüğü yeniden daha cazip bir meslek haline getirme potansiyeline sahip. Özdemir bunu şahsen doğrulayabilir. “Günlük lojistikte elektromobilite eğlenceli ve bir geleceği var. Ama bazen keşke işler biraz daha hızlı ilerlese diyorum.”

Dünya çapında DACHSER
Bize Ulaşın
İletişim Dilsat Demirceken